Hem » Köpvillkor
Dessa allmänna villkor och avtalsförhållande gäller mellan kund och Svenska Bad AB (556516–6419). Svenska Bad AB förbehåller sig rätten att ändra dessa köpevillkor utan föregående varsel. De priser och köpevillkor som var publicerade på www.svenskabad.se vid beställningstillfället är det som gäller för ditt köp.
Dessa allmänna villkor gäller när du som konsument, (nedan benämnd Kund) gör en beställning på Svenska Bad AB hemsida www.svenskabad.se och därtill hörande sidor. Avtal ingås mellan dig och Svenska Bad AB, org.nr. 556516–6419. Kontaktuppgifter och övrig information om Svenska Bad AB hittar du på www.svenskabad.se.
Produktgarantin är personlig och medföljer inte vid en eventuell vidareförsäljning från Kund till tredje man. Garantianspråk görs hos Svenska Bad AB.
Samtliga priser på Svenska Bad AB hemsida är i svenska kronor (SEK) inklusive moms. Fraktpris inklusive moms tillkommer och redovisas i kassan före köp. Beställningar från personer under 18 år medges ej utan målsmans tillstånd.
Svenska Bad AB reserverar sig för eventuella felskrivningar, produktförändringar, prisjusteringar och färgavvikelser samt eventuell slutförsäljning. Vi förbehåller oss rätten att justera eventuella felaktiga priser före beställningen är behandlad.
Svenska Bad AB förbehåller sig rätten att häva köpet om bedrägeri befaras och befarade bedrägeri polisanmäls alltid.
Alla varor är Svenska Bad AB egendom intill dess att full betalning har kommit Svenska Bad AB tillhanda.
Lagerstatus uppdateras löpande och Svenska Bad AB reserverar sig för avvikelser.
Hemsidan – www.svenskabad.se – och innehållet på hemsidan ägs av Svenska Bad AB. Informationen är skyddad av bland annat marknadsrättsliga och immaterialrättsliga lagar. Firmanamn, produktnamn, varumärken, bilder, design, layout och information om produkter och övrigt innehåll får inte kopieras eller användas utan Svenska Bad AB skriftliga godkännande.
Säljaren skickar ett ordererkännande till den e-mailadress som kunden uppgivit i beställningen som bekräftelse på att varorna beställs. Kunden bär ansvar att granska ordererkännandet och kontrollera att samtlig information i ordererkännandet överensstämmer med beställningen. Kontakta omgående Svenska Bad AB om ordererkännandet ej överensstämmer med beställningen.
Svenska Bad AB levererar i dagsläget endast web-order inom Sverige.
Svenska Bad erbjuder betalning genom Klarna AB. Svenska Bad AB skickar en faktura till Kund i samband med att beställda varor levereras. Betalningsvillkor finns angivet på fakturan. Vid försenad betalning utfaller en dröjsmålsränta i enlighet med gällande referensränta.
Eventuell returkostnad av beställd produkt betalas av Kunden och returneras till Svenska Bad AB. Kontakta oss innan retur sker
Svenska Bad AB äger varan till denne erhållit full betalning från kund. Svenska Bad AB äger rätten att återta varan om kunden inte fullgör betalningsskyldigheter. Vid överlämnandet av varan övergår ansvaret till kunden gällande risker för skador eller dylikt.
Säljaren levererar ordern som paket, pall eller skrymmande gods, beroende på vad som är lämpligt för produkterna i leveransen. Leveranstiden är normalt 2-10 arbetsdagar förutsatt att varan finns på Svenska Bad AB lager.
Varorna levereras till tomtgräns eller till transportörens utlämningsställe med följande villkor som utgångspunkt:
Svenska Bad AB bekostar ej leverans med kranbil. Leveranstider är preliminära och gäller med reservation för force majeure eller omständigheter som Svenska Bad AB ej råder över.
Transportören har full rätt att neka leverans om denne vid leveranstillfället bedömer att det finns en väsentlig risk som att exempelvis vägen eller framkomligheten fram till tomtgräns inte motsvarar vad som krävs för tungt fordon, eller att det föreligger risk för skada av byggnader och annan egendom. Om leverans inte kan genomföras på grund av ovan nämnda omständigheter tas ordinarie fraktkostnad ut.
Kunden ansvarar för att produkterna kan mottas på leveransadressen på ett erforderligt sätt.
Kostnader för hantverkare eller dylikt ersätts ej av Svenska Bad AB. Restnoterade produkter levereras när de åter finns i lager.
Det är kundens ansvar att förvara produkter som skall installeras i exempelvis ett spabad torrt och skyddat före installation.
Det är Kundens skyldighet att kontrollera godset och antal kolli vid leveranstillfället före kvittering av transporthandlingarna. Synlig skada eller saknat kolli ska omedelbart anmälas av Kunden till ansvarigt transportbolag samt Svenska Bad AB. Synlig skada eller saknat kolli skall noteras i transporthandlingarna och kvitteras av transportbolagets chaufför vid leveranstillfället. Fotografera och gör en skriftlig redovisning av skadan.
Är synlig skada eller saknat kolli ej noterat på fraktdokumentet vid mottagandet accepteras det ej. Dold skada ska anmälas till den ansvariga transportören och Svenska Bad AB inom 7 dagar efter mottagen leverans. Emballage ska sparas av kunden för eventuell besiktning.
Efter att eventuell montering har påbörjats eller att produkten tagits i bruk accepteras inte reklamationer som uppstått i samband med transport.
Vid reklamation har Svenska Bad AB rätten att avhjälpa rapporterat fel på Svenska Bad AB bekostnad alternativt leverera en ersättningsprodukt. Kunden skickar reklamationsärende till order@svenskabad.se och ska innehålla:
Reklamationsärendet har inte automatiskt godkänts som garantiärende vid registrering. Kunden uppmanas att fotografera reklamerad vara för dokumentation och för att underlätta och påskynda hanteringen. Bifoga bilderna tillsammans med en skriftlig förklaring av skadan vid registreringstillfället.
En skadad produkt ska returneras komplett, väl emballerat (helst i originalförpackning) och inom 10 arbetsdagar
Garantianspråk ska göras till Svenska Bad AB. Vi lämnar 3 års garanti på tillbehör såvida inget annat anges. Produkten ska vara använd i enlighet med dess ändamål och beskrivning i instruktioner och skötselanvisningar.
För spabad lämnas 3 års garanti på elektronikkomponenter, 5 år på akryl och 10 år på stomme. Garantiärenden på spabad registreras via vår hemsida www.svenskabad.se
Då garantin godkänts repareras varan om möjligt på Svenska Bad AB bekostnad. I annat fall byts den ut. Kund är ansvarig för demontering och återuppsättning av varan.
En skadad produkt ska returneras komplett, väl emballerat (helst originalförpackning) och så snart som möjligt. Ersättningsprodukt ges i vissa fall efter att den defekta produkten har kommit till återförsäljaren.
Kunden har 3 år på sig att reklamera ett ursprungligt fel på en vara. Det kan vara ett fabrikationsfel eller annat. En garanti med kortare giltighetstid fråntar inte kunden reklamationsrätten. När garantitiden löpt ut är kunden skyldig att bevisa att felet fanns där från början.
Vid force majeure, det vill säga extrema väderhändelser, strejk, krig, leverantörs- transportproblem, valutafluktuationer, lagstiftning etc. har både kund och återförsäljare rätt till förlängning av uppgörelsetiden för affären. Om detta övergår 60 dagar har båda parter rätt att häva detta avtal skriftligen utan rätt till ersättning.
Svenska Bad AB värnar om din integritet och behandlar personuppgifter på ett säkert sätt enligt lagkrav. Vi sparar personuppgifter så länge det krävs, det vill säga så länge det är nödvändigt för att vi ska kunna uppfylla vårt åtagande gentemot dig som kund. Vi delar inte dina personuppgifter till tredje part utan samtycke, enbart i kontakt med våra leverantörer och underleverantörer i de fall där vi behöver uppfylla våra åtaganden gentemot dig som kund. Vi skyddar dina personuppgifter från att spridas eller att obehörig får åtkomst till dessa.
Personuppgifter lämnar du i samband med onlineköp, köp, offertförfrågningar, e-mail, sociala medier samt telefon. Dessa används för att tillhandahålla produkter och tjänster till dig som kund samt för att även förbättra produkter och tjänster. Det ligger i vårt intresse att kommunicera förbättring av våra produkter och tjänster via främst våra digitala kanaler och behandlar dina personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning för att marknadsföra oss i denna bemärkelse. Vid köp av våra produkter och tjänster eller förfrågningar om dessa accepterar du vår behandling av dina personuppgifter. Du godkänner även att Svenska Bad AB kan skicka information till dig.
Svenska Bad AB Integritetspolicy hittar du på vår hemsida, www.svenskabad.se
Kund har rätt att överlåta avtal om Svenska Bad AB skriftligen medger det. Svenska Bad AB har rätt att överlåta avtal till annat bolag inom samma koncern eller tredje man som förvärvar verksamheten som tillhandahåller varan.
Tvist vid tolkning eller tillämpning av avtal ska göras av svensk domstol enligt svensk lag eller i vissa fall prövas av allmänna reklamationsnämnden. Allmänna reklamationsnämndens bedömning är en rekommendation för hur tvisten bör lösas.